ANDELSBOLIGFORENINGEN NORDRE FRIHAVNSGADE 95-99
 
Denne side er den officielle kanal til dialog og kommunikation i foreningen
Her kan du skrive kommentarer og beskeder til dine naboer, bestyrelsen eller webmaster.
Foreningen har også en gruppe på Facebook, der ofte bruges til beskeder imellem naboer.

Desuden har Gårdlauget Øststranden en gruppe på Facebook, som er beregnet til alle beboerne i gårdens foreninger.
Nyhedsbrev fra foreningen
 
Husk, at denne side ikke er privat, men kan læses af alle med adgang til internettet.

Webmaster tillader sig at slette upassende beskeder på denne side.
Bestyrelsen // 04.08.25
//

Kære naboer

Den årlige arbejdsdag afholdes lørdag d. 23 august, hvor vi mødes i gården kl. 11.00 og giver den en skalle i et par timer.

Hvis der er stemning for det, mødes til lidt festivitas om aftenen. Det er et par år siden vi sidst har gjort det – så det kunne være rigtig hyggeligt, hvis der er opbakning til det 🙂

Der er hængt sedler i opgangene, som i kan tilmelder jeg på, så vi har et nogenlunde overblik over, hvor mange vi bliver.

Særlige ønsker til ting, der skal bruges tid på i løbet af arbejdsdagen kan sendes på en mail til bestyrelsen på bestyrelsen.nordrefrihavnsgade@gmail.com

Vi håber at se så mange som muligt.
Bestyrelsen // 21.03.25
//

Kære naboer

Vi afholder ordinær generalforsamling - mandag d. 28. april 2025, kl. 20:00 i Østerbrohuset, Århusgade 103
Gustav / Viceværten // 02.02.25
gustav0330@yahoo.dk //

Hej alle

Tirsdag d. 11.02.2025 vil der være lukket for det varme vand imellem 08:00-13:30 grundet vedligehold på vores varmtvandsbeholder i varmecentralen.

Rigtig god dag
Andreas // 31.01.25
//

Hej naboer. I dag har flere af jer måske modtaget en annonce fra Fastspeed … vil blot sige, at det har intet med skiftet til Andelsnet at gøre.
(Og heldigvis er Andelsnet stadig langt billigere)
Andreas og bestyrelsen // 27.01.25
//

VELKOMSTBREV FRA ANDELS.NET
(opsættes også i opgangene)

Kære beboer i Nordre Frihavnsgade 95-99

Jeres forening har indgået aftale med andels.net og vi glæder os til snart at kunne levere til jer.
For at sikre en glidende overgang mellem jeres gamle leverandør og andels.net opfordres I derfor nu til at registrere jer på andels.net inden skiftet.

Skiftet fra jeres nuværende udbyder til Andels.net er aftalt til at forgå den 1/3-2025, men for at
sikre den glidende overgang vil vi tilslutte jer til vores net i ugerne op til. I den forbindelse skal vi ombygge foreningens krydsfelt, hvorfor I vil blive varslet en afbrydelse.

I vil ikke blive opkrævet for internettet og andre ydelser fra os i overgangsperioden
Kom i gang ved at scanne QR koden nedenfor eller gå ind på https://andels.net/register for at
tilmelde dig internettet.

Ved at tilmelde dig i god tid vil det også være muligt at bestille global ip-adresse samt angive
arbejdsgiverbetaling og meget mere. Tilmeldingen vil være gratis fra nu af og indtil netværket
sættes i drift – så der er også penge at spare ved at være i god tid.

Rigtig god fornøjelse med jeres nye, lynhurtige internet – og nabo.net
Bestyrelsen // 15.11.24
//

Midlertidigt udlån af lejlighed 97, 2

Bestyrelsen har godkendt, at lejlighed 97, 2 udlånes til familie i perioden 1. december 2024 til 15. januar 2025.

Vær opmærksom på, at der i denne periode kan være nye ansigter i ejendommen.

Venlige hilsner
Bestyrelsen
Henrik Priess // 24.10.24
//

Hej Lisbeth

Vi er ved at samle det hele, så du får snart svar på dine spørgsmål.

God dag

Henrik
Bestyrelsen
Andreas - 99, 2. tv. // 10.10.24
//

INFO: NY INTERNETUDBYDER

Hej naboer.

Så er der endelig kommet gang i projektet med ny internetudbyder.

Andels.net har i dag modtaget en nøgle til kælderen og vil snart (forhåbentlig inden for en måneds tid) gå i gang med at sætte deres "switch" op i kælderen under nr. 95. Når den er sat op og der er hul igennem til nettet får vi mere info om skiftedag fra vores gamle udbyder til Andels.net - I skal med andre ord ikke fare ud og opsige jeres internetaftale med DK-kabeltv før vi har modtaget dato for skiftedag. Teknikkeren siger, at vi godt kan regne med at det først bliver i starten af 2025.

Jeg lægger også info i fanen "projekter" her på siden.
Lisbet Petersen // 03.10.24
//

ÅBENHED- GENNEMSIGTIGHED/TRANPARENCY

Til hele Bestyrelsen

Jeg synes ikke det er urimeligt at forvente, at andelshaverne informeres om de udgifter som bestyrelsen i en forening godkender og at bestyrelsen også begrunder sin beslutning, især når det omhandler udgift til enkelte andelshavere.

Jeg vil bede bestyrelsen svare på nedenstående spørgsmål, som jeg tidligere/allerede har stillet, men ikke fået svar på.
Jeg vil også bede bestyrelsen om at skrive om det er en enig bestyrelse og lige så vigtigt at begrunde besvarelsen.
Deltager suppleanterne i øvrigt i optællingen?


SPØRGSMÅL 1 – svar udbedes fra hele bestyrelsen

Hvorfor skal det ikke fremgå af referat af Generalforsamlingen i maj 2024, hvordan afstemning af valg til bestyrelsen blev opgjort i for og imod?
Vi var 3 der stemte imod, at vores formand fortsatte som formand, men det fremgår ikke af referatet
Alle andre afstemninger blev jo opgjort med for og imod

SPØRGSMÅL 2 – svar udbedes fra hele bestyrelsen

Ved Generalforsamlingen anmodede andelshavere om at få kontrakt på de opgaver, som vores vicevært/varmemester udfører
Vi hørte jo han var hårdt spændt for!
Hvorfor vælger I ikke at følge denne anmodning????

Spørgsmål 3 – svar udbedes fra hele bestyrelsen

I juni 2024 fremgår det at bestyrelsen vil tage kontakt til firma, der vil ordne vores fortov – ift. ukrudt, glasskår mv.
Så vidt som jeg kan se, er der endnu ikke en besked til os andelshavere om hvornår vi kan forvente at der indgås aftalte herom og hvad aftalen indebærer????
Nu er det mig, der bare er nødt til at sige, at det virker som bevidst snøl

Lad os få en mere demokratisk forening med mere åbenhed og gennemsigtighed og hvor der ikke er nogen, der agerer som om de er ejer af ejendommen

Lisbet Petersen 99. 5 sal

3.10.2024
Gustav // 12.09.24
//

HOFOR har slukket for varmen i hele vores område imellem kl. 20:00-21:00.

Jeg vil tro det varme vand er tilbage igen kl. 22:00-23:00 stykker.
Henrik // 09.09.24
//

Kære Lisbet

Bare nød til at fortælle dig du er helt forkert på den.

Gustav har ikke fået nogen penge af foreningen... Vi blev under vores rotteangreb rådet til at kigge ind i forskellige rør og lign...I den forbindelse blev den allerede etableret rørføring til Gustav og Sofies godkendte vaskemaskine slået i stykker....denne forbindelse havde Gustav og Sofie allerede selv betalt.. men det var desværre et forkert råd vi fik af VVs'er og kloakmand....så derfor var vi, som andelsforening desværre nød til at betale for at genetablere den.

Ligesom vi havde gjort for alle andre i foreningen...

Josefine har ikke fået så meget som en krone af foreningen......grundet hendes rotteangreb.
Vi forlangte kvitteringer fra hende, dem er hun aldrig vendt tilbage med. Så derfor ingen penge til hende. Og sagen er fra bestyrelsens side lukket og afsluttet.
Sofie 5th. 95 her fået dækket en regning på 1440,. fordi rotte havde bidt vandføring til opvaskemaskine i stykker.

Der er ingen skjult dagsorden fra vores side i bestyrelsen.

Det er sådan meget grimt du beskylder os for mafiametoder og lign...
Du hænger personer ud for noget de ikke er. Det gør man ikke sådan sted som dette.
Det er ikke ordentligthed som du nu efterlyser.

Du kan altid skrive direkte til mig hvis der er noget du gerne vil have svar på

Håb om bedre dialog fra din side fremover, vi vil altid svare på dine spørgsmål men det skal være konstruktivt...og i en god tone...

Henrik
Bestyrelsen


Nathalie Bille // 05.09.24
taller_222@hotmail.com //

Kære Lisbet.

Først og fremmest var jeg ikke klar over, at det var dit job at holde regnskab med hvem der laver hvad og hvornår til arbejdsdagen.
Du må virkelig have haft travlt siden du har kunne holde øje med hvad alle har udrettet, inklusiv hvornår jeg er mødt op, at jeg har røget en cigaret og hvem jeg har talt med.

Jeg havde på forhånd afklaret med bestyrelsen, at jeg ville komme lidt senere og fået tildelt en opgave. Jeg ved, at jeg har gjort min del og ellers er jeg sikker på, bestyrelsen ville have orienteret mig om noget andet.

Personligt tror jeg ikke, at der er nogen der bevidst ikke gider at deltage i arbejdsdag eller prøver at snyde dig eller de andre beboere. I de 12 år jeg har boet har, har jeg misset én arbejdsdag - sidste år, da jeg var ude og rejse i forbindelse med arbejde.
Synes vi har en god og sund andelsforening hvor de fleste bidrager til et godt fællesskab og hjælper hinanden. Vi er endda så heldige at have dygtige folk som forstår sig på regnskab, ejendomsadministration, bygningskonstruktiv osv, som er med til at skabe en kæmpe forskel for vores forening. Måske vi bør fokusere lidt mere på det, i stedet for at bruge energi på at lege politibetjent og være så nøjeregnende.

Og til en anden gang, vil jeg foretrække ikke at blive hængt personligt ud på hjemmesiden. Tak
Henrik // 27.08.24
//

Yes

Vi er i gang med at indhente tilbud


Henrik
Bestyrelsen
Lisbet Petersen // 27.08.24
//

ARBEJDSDAG OG ANTAL DELTAGER DEN 18. AUGUST 2024

RENGØRING AF FORTORV OG FREMADRETTET MIDLER HERTIL!

Nej, hvor er det pyntet at vores fortorv er gjort pænt. Nu ligner det ikke udkantsdanmark, hvor ukrudt vokser ind over trappetrin mv.

I juni 2024 fremgår det at bestyrelsesmøde, at Nicolaj vil undersøge med Pantorama? om at få ordnet fortorv.
Vi har jo penge nu hvor der var flere der ikke fremmødte til arbejdsdag.
- I 95. 7 ud af 10 tilmeldte. Natalie mødte op kl. 12.00 talte med sin fætter, Emil og røg en smøg og gik igen. Så Natalie skal selvfølgelig ikke have beløbet udb. Der er jo en grund til at vi indførte beløb der trækkes 50 kr en gang om mdr.i 12 mdr.
Således er der 600 x 4= 2400

- I 97. 3 tilmeldte ud af 8 mulige. 5 x 600 = 3000 kr

- I 99. 7 tilmeldte ud af mulige 10= 600 x 3= 1800

Ialt = 7200 til at ordne fortorv
Jeg fik jo af vide om jeg havde andre forslag til at få løst rengøring af fortorv på anden måde end for mig oplagt er vicevært til at udføre opg.
Så nu er det penge.
Hvad sker der så - er Pantorama kommet på sagen ???

Lisbet Petersen - 99. 5 sal
Lisbet Petersen // 27.08.24
//

VEDRØRENDE VÆSENTLIGE MANGLER AF REFERAT AF GENERALFORSAMLIG AF DEN 21. MAJ - UDSENDT DEN 17. AUGUST

- Det skal selvfølgelig fremgå af vi var var 3 personer der stemte imod at Henrik fortsatte som formand.
De andre afstemninger fremgår jo med opgørelse i for/imod

- Det skal selvfølgelig også fremgå at Bestyrelsen har valgt at betale 8000.00 kr (ottetusinde kroner) af VORES ALLES penge ifm at stuen i 99 har fået etableret vaskemaskine i gl. toiletrum ude på bagtrappe.
Det fremgår ikke af nogen af referaterne i løbet af bestyrelsesmøderne i 2023, hvor beløbet er betalt. Jeg ved det er sket og Anders oplyste det også - men det er jo tydeligt at betyrelsen både i 2023 og også nu, hvor det kom frem på Generalforsamligen forsat forsøger at skjule en så væsentlig oplysning.
Bestyrelsen har jo trods alt skrevet at de har valgt at betale Josefine( Nikolajs svigerinde) et ukendt beløb ifm. rotter i lejlighed. Hvorfor skal vi ikke vide, hvor mange penge i vælger at bruge af VORES samlede midler.
Vi får jo hele tiden af vide af Heinrik- " vi har ingen penge"
MAnge i 95 er påvirket at brandalarmer umotiveret går igang - de er blevet afvist i at få dem skiftet.
Hvorfor laver I i 95 ikke et oplæg som sender det til afstemning?

Det er blevet en syg kultur - mangel på ordentlighed og gennemsigtighed efter Henrik er blevet formand.

Tilbage i formand Birgers tid - var man aldrig i tvivl om at han arbejdede for fællesskabet og hans ordentlig ift. os der boede her

Lisbet Petersen 99-5.sal
Gustav Schmidt // 04.08.24
Gustav0330@yahoo.dk //



Hej alle
Grundet det store skybrud tidligere i dag (50 mm på 20 minutter!), har der været meget vand i vores kældre i alle opgangene. Vandet fossede ind udefra, der resulterede i ca. 5 cm vand overalt. Det var lige før, at det gik rigtig galt, og at kloakken hos stue-lejlighederne var blevet oversvømmet. Heldigvis fik jeg lukket for vandtrykket i tide, hvortil der også kom en god kloaksuger, som fjernede det meste vand. Det vand, der er tilbage i kælderrummene, vil langsomt sive væk indenfor 1-2 dage.
Hop gerne ned og se efter, om jeres ejendele har taget skade.

Rigtig god søndag!
Oline // 02.08.24
//

Jeg trænger til at få malet mine vinduer, og er derfor ved at indhente et tilbud fra en maler. Er der andre der vil være med, så vi kan få et samlet tilbud?
Lisbet Petersen // 27.07.24
//

Bestyrelsen har besluttet, at der ikke skal ske ny afstemning af forslag om, at vicevært skal stå for vedligeholdelse af fortov

Bestyrelsen kan selv komme med deres redegørelse om deres beslutning herom.
Jeg er på ingen måde enig i Bestyrelsens kritik

Men så alligevel - de påpeger bl.a. at adm. pegede på om jeg kunne komme med anden forslag til at anden/andre kunne løse renholdelse af fortov end vicevært.
Mener adm. mon vi på skift i opgang 95, 97 og 99 skal være ansvarlig for renholdelse af fortov ????. Og jeg forstod da på Nikolaj, at jeg vist ikke tog det helt alvorligt med vores forenings økonomi, da jeg brugte ordet sparemoods; så det er vel ikke en udefra vi skal betale for ydelsen, vel ???
Helt ærligt – det er altså en oplagt vicevært opgave. Jeg er altså helt uforstående overfor, at det er så MAGTpåliggende for Bestyrelsen og åbenbart også administrator, at det NETOP IKKE er en viceværts opgave
Der er INGEN SAGLIG eller faglig begrundelse for, at vicevært ikke kan påtage sig opgaven.

Det er jo yderst bekymrende at I som Bestyrelsen fortsat vælger at tilbageholde at udsende dokumentation på de opgaver vicevært har.
Det er jo efter min klare opfattelse, at hvis andelshaverne fik forelagt det rette grundlag for at træffe en fair og ordentlig afgørelse, så var udfaldet blevet en andet.
Er vicevært virkelig så presset at denne ikke kan magte renholdelse af fortov ca.20 minutter om ugen ???
Og det er altså blot ca. 1½ år siden jeg selv var vicevært/varemester, sååå..jeg ved jo godt hvad der er sandt og usandt (og så er det pænt sagt)
Hvor er det ærgerligt, at der er så lidt ordentlighed i nuværende Bestyrelse!

Lisbet Petersen
Lisbet Frida Petersen // 18.07.24
//

Hvornår kan vi forvente referatet af General Forsamling den 21. maj 2024
Lisbet Frida Petersen // 18.07.24
//

Mangler DEMOKRATISK afstemning vedr. vicevært/varmemester bør sørge for renholdelse af fortorv-ukrudt mv

VI afventer fortsat beskrivelse af vicevært/varmemester arbejdsopgaver, så VI/Andelshaverne kan stemme om vicevært/varmemester er SÅ HÅRDT spændt for, at han ikke er istand til at påtage sig renholdelse af fortorv ca. 20 minutter om ugen. Måske mindre ...Altså en let og mindre tidskrævende opgave
Nikolai/Bestyrelsen må tage ansvar for sin udmelding den 21. maj (mere end 9 uger siden)og I kan selvfølgelig ikke tilbageholde oplysninger om de arbejdsopgaver Vicevært/varmemester har. Som tidl. nævnt kan dette sagtens løses uden at GPDR regler sættes over styr
Og I kan selvfølgelig heller ikke ignorere en DEMOKRATISK afstemning, da dette er en andelsboligforening og vi alle er med til at betale viceværts/varmesters løn.

MVH Lisbet Petersen
Lisbet Frida Petersen // 18.07.24
//

CYKLER I KÆLDEREN DEN 18. AUGUST

For at gøre det helt klart - de cykler der fortsat har lyserød snor på den 18. august, sættes i kælderen, da det enten er din 2.cykel eller forladt cykel
Lisbet Frida Petersen // 16.07.24
//

CYKLER SÆTTES I KÆLDEREN VED ARBEJDSDAG DEN 18.AUGUST 2024

HANDLING
Der sættes farvet snor på din cykel idag og i løbet af i morgen. Så vent med at tage den af en til torsdag, hvis det er din eneste cykel, som er i mellemgang

ÅRSAG
Ved Generalforsamlingen den 21. maj 2024 var der enighed om, at pga. cykel trængsel i mellemgangene at,
- hver person i den enkelte hustand må have én cykel stående i mellemgang

Så har du både en vintercykel og sommercykel/cykelryttercykel eller andet stående - så skal den ene i kælderen. Både Mulle og jeg vil gerne være behjælpelig med at tage ned og op i løbet af året, hvis du har behov for dette.

Lisbet Frida Petersen
Henrik Priess // 04.06.24
//

Hej Lisbet

Vi har noteret dit opslag, samt at vi fået videresendt din mail fra Birgitte. Vender retur så snart bestyrelsen har haft mulighed for vores næste møde.

//Henrik Priess
Lisbet petersen // 04.06.24
//

Generalforsamling i Andelsboligforeningen Ndr. Frihavnsgade 95-99 den 21. maj 2024

Vedrørende forslag om at vicevært ordner fortov foran vores ejendom. Se forslag som du modtog den 21. maj om formiddagen, som mail.


WHAT AF CHARADE!

Retningslinjerne for rettidigt udsendelse af forslag er ikke overholdt – vi modtog forslagene samme dag som Generalforsamlingen fandt sted – og ikke som forskrifterne tilsiger, 4 dage før Generalforsamlingen.
Det er således en ugyldig afstemning

Der skal derfor foregå ny afstemning – dette kunne være som ekstraordinær generalforsamling ifm. arbejdsdag i august.

Vores administrator, Birgitte Amstrup Rasmussen, var ordstyrer.
Det er bør være almindeligt kendt at ordstyres rolle, er, at stille afklarende spørgsmål, til stillede forslag.
Det skete overhovedet ikke!
I stedet har vores administrator travlt med sin egen dagsorden.
Det tilkommer ikke administrator, her ordstyrer, at blande sig i om ”om jeg (Lisbet)har spurgt Gustav om han vil påtage sig opgaven, at ordne fortov”
Gad vide, hvad der var sket, hvis jeg havde ringet til administrator, dengang jeg var vicevært og jeg blev bedt om af Henrik, at male graffiti over på husmuren. ”neej, det er altså ikke en viceværts opg. – vi må bestille en maler” – klynk, klynk - kan I lige se det for jer. Sikken noget vrøvl!
Som bekendt får man svar som man spørger – jeg får et billede af det indslag, der har været i fjernsynet, hvor moderen møder op med sin søn på en arbejdsplads, og hvor moderen på sønnens vegne sir`til arbejdsgiver – ” han er meget selvstændig” – helt ærligt, hvad foregår der!
Det er manipulation!

Hvorfor kan Gustav ikke selv svare for sig!

Jeg havde da håbet/forventet, at Gustav var til Generalforsamlingen, men det var han desværre ikke.

Flere bestyrelsesmedlemmer var også fast besluttet på, at Gustav ikke skulle ordne fortov.

En af andelsbeboerne – mente dog, at det at ordne fortov er en oplagt viceværtopgave.

Formand, Henrik, mente at Gustav som læser til Bygningskonstruktør er hårdt spændt for med sin meget krævende opgaver.
(fuldstændig irrelevant oplysning ift. forslaget – men som nævnt var ordstyrer ikke ordstyrer – hun lod stig styre hid og did! – jeg tror jeg mindst 5-6 gange hørte ordstyrer nævnte hundelort og ikke én gang nævnte, at vi taler om en opgave anslået til at være 15-20 minutter om ugen- hvilket jeg desværre ikke havde skrevet i forslaget)

Manipulation!


Nikolaj, som er bestyrelsesmedlem – fortalte at Gustav i forvejen har rigtig mange vicevært opgaver og at be´ ham om yderligere ikke var rimeligt.
Denne udmelding oplever jeg, gjorde at folk blev meget bekymret for Gustav og dem der nok mente, at det var en oplagt opgave for Gustav – tav.

Det afsted kom dog en oplagt anmodning om, at få Gustavs ansættelseskontrakt med de opgaver han er ansvarlig for.
GPR overholdes ved at cpr. Ikke fremgår – vi ved jo godt hvor han bor, sååååå…

Lige nu er vi flere (også flere som ikke var til generalforsamlingen), der afventer en beskrivelse over de opgaver som Gustav har som vicevært – så kan vi jo selv tage stilling til om vi synes, Gustav er hårdt spændt for med vicevært/varmemester opgaver.

Dette skriv sendes til Birgitte Amstrup samt på vores hjemmeside under dialog

Med venlig hilsen
Lisbet Petersen
99 5-sal

Niels 99 // 08.02.24
ncjelsborg@gmail.com //

OBS!!!
I forbindelse med at der blev lukket for vandet i går, gik der en ventil i stykker i kælderen som akut skal skiftes i dag. Der bliver derfor lukket for alt vand i dag i et par timer engang efter kl. 09.00.

Gustav er orienteret og er også på sagen.

Jeg beklager virkelig mange gange.

Mvh
Niels
Niels Elsborg // 30.01.24
ncjelsborg@gmail.com //

OBS!
Der bliver lukket for vandet i ca. 2 timer i tidsrummet kl. 09.00 til 14.00 onsdag den 07.02. Det forventes kun at det bliver i nr. 99, men dog ikke sikkert.
Mvh
Niels
© Copyright 2009-2024 A/B Nordre Frihavnsgade 95-99 / CVR 65570513
Lav din egen hjemmeside med mono.net